Saturday, August 27, 2011

Dulu Tak Nak Belajar Rajin-Rajin, Skang Dah Nyesal..PADAN MUKA!!! (Part 2)

Wokehhh...adikkk manissss!!!
Pekabo hari ni??pose ke 27 ni ok tak....
MK nak sambung balik cite semalam....
Nak tau lagi takkkkkkkk?????hihihi...meh story...

Kan mak MK suh masuk tingkatan 6...MK taknak...
Tau pasal ape?? sebab dulu MK rase masuk stpm ni tak de kelas....
Kene pakai baju sekolah balik...kene g sekolah balik....
Lagipun dengar cite budak yang penah amik stpm ckp pekse ni susah melampaui batasan....
Ermmmm....tak taula sejauh mana kebenaran cite dia orang ni....ntah-ntah pasal dia orang
yang malas blajorkan.....pastu salahkan stpm ckp susah...engko tak baca buku camne nak jawab dengan senang...hahahahahha.....

Masa nak tunggu sambung study lu...MK keje gak...macam-macam keje buat...
Keje kt kedai makan la...tapi seminggu je pastu aku mintak gaji cakap nak pinjam....
padahal aku cabut lari...hahhahaha jahat...mesti tokey marah aku.....
pastu ikut sepupu aku gi naik Shah Alam...cari keje kilang....2 bulan keje kilang elektronik....
pastu bankrup...hampeh tol...dahla gaji aku 2 bulan 2 ciput..RM350 je pastu potong KWSP RM100...
tinggal bape jelah...bila bankrup tunggu gak surat dari kwsp...tp rupanya nama aku tak penah daftar pun..
jahat tol org kilang ni tipu aku...aku taknak halal kwsp tipu yg dah korang potong....hihi jahat tak...
pastu gi la cari kilang lain...3 bulan keje kat kilang York ni...wat remote accond...gaji masyuk gakla...
basic RM750 tapi aku rajin wat OT sampai malam...weekend pun keje...penah aku dapat smpai RM2500 sebulan....huhuhu masa tu paling kaya sekali.....pastu mak MK suh benti keje pasal nak MK masuk tingkatan 6...MK benti balik kg...g daftar sekolah...tapi sehari je aku gi...pastu cakap kat mak taknak sebab tak minat...

Mak aku tanya abis nak watpe duk umah....aku cakap nak blaja komputer...mase tu tak bape celik IT lagi la...pasal ade gaji lebih aku pun gi blaja komputer....sambil tu tunggu result sambung blaja...matrikulasi aku tak dapat....sebab mungkin ramai yang lebih bagus pada aku...bukanlah result aku tak bagus...tapi tahun aku SPM memang ramai budak pandai tau...masa Nur Amalina best student malaysia spm 17 A1 tahun 2004...
bila kuar result universiti pun MK kecewa gak...tak dapat dari mana-mana U....nangis tau.....

 Bila dah frust kan...MK penah terjumpa dengan sorang akak ni kt bus stop...dia keje jururawat...borak-borak dengan dia...dia cadang pada MK suh mintak SPM latihan jururawat pelatih...MK eksaited giler laa...minat gak keje jururawat ni...balik bagitau mak...sekali mak MK tak setuju...cakap keje jururawat ni teruk....kotor dan letih....MK sedih lg...tapi smpai skang MK minat lg nak keje ni tau...kalau skang ada lagi peluang MK mintak dah....besnya jadi staffnurse.....

pastu kuarla result Politeknik....MK dapat program diploma Akauntansi....balik bagitau mak....
sambil loncat-loncat atas katil aku....akhirnya dapat gak aku sambung blaja...kalau tak mesti kene dengar mak aku bebel lagi...fuhhhhhhh selamat....hahhahah.....maklumla aku anak sulung...harapan kuarga la masa tu kan....

To Be Continue Again!!!!



No comments: