Monday, August 8, 2011

Warkah Buat Saudaraku Di Palestin....

Assalammualaikum wahai saudaraku.....

Rindu sekali hati ini untuk bertemu menatap
wajah-wajah kalian.
Resah benar hati ini ingin tahu kondisi kalian semua.
Pilu sungguh hati ini pabila aku mendengar khabar
kurang enak tentang kalian disana..

Wahai Saudaraku.....

Apakah kalian semua lena tidur dibuai
mimpi yang indah sepertiku disini?
Apakah kalian semua cukup makan & minumnya
seperti aku disini?
Tenteramkah jiwa raga kalian disana?
Aman damaikah suasana kalian disana
menikmati kehidupan dunia ?

Wahai Saudaraku.....

Tatkala kalian dihujani peluru-peluru
yang tiada matanya.
Tatkala kalian menghadapi kekejaman dan
kerakusan manusia bertopengkan syaitan dan iblis!!!
Tatkala kalian dihina dan diherdik di bumimu sendiri.

Sedangkan aku disini gusar serta gundah gulana
mengenangkan nasib yang menimpa kalian.
Tidak sanggup mata ini melihat perit jerih kalian.
Tidak sanggup telinga ini mendengar rintihan pilu kalian.
Tidak sanggup!!!

Lemah dan longlai anggota tubuh
disaat kalian berlari menyembunyi diri
daripada hentaman kejahatan makhluk
yang tiada hati perutnya...

Wahai Saudaraku.....

Mengapa mereka memperlakukan kalian seperti binatang?
Apa dosa kalian pada mereka?
Apakah mereka tidak pernah berfikir sejenak?
Kalian insan yang tidak berdosa menjadi mangsa..
Mengapa!!!

Wahai Saudaraku.....

Andaikata jika diizini Tuhan Yang Maha Esa...
Akan aku jadikan sekujur tubuhku ini
benteng pertahanan kalian...
supaya peluru yang tidak bermata itu
tidak akan tembus pada anggota kalian...

Andaikata jika diizini Tuhan Yang Maha Pengasih...
Akan aku bela nasib kalian..
bersama berjuang sehingga ke titisan darahku yang terakhir...

Andaikata jika diizini Tuhan Yang Maha Berkuasa...
Akan aku tentang manusia-manusia keparat!!!
Dan akan aku habiskan riwayat mereka
sehingga hancur lulur tulang benulangnya...

Wahai Saudaraku.....

Hentikan menitis air matamu...
Janganlah kalian semua patah semangatnya...
Janganlah kalian semua berundur!!!

Tentanglah mereka disaat kalian masih berdaya...
Seranglah mereka walaupun terpaksa kalian
mengheret tubuh yang hancur dibedilnya..
Gagahlah kalian memerangi
suku-suku Dajal berhati busuk!!!

Wahai Saudaraku.....

Aku sentiasa tadahkan tanganku &
panjatkan doa kehadrat Yang Maha Agung..
Memohon agar kalian diberi kesejahteraan
dan kemenangan kelak...

Aku percaya saudaraku...
Allah SWT senantiasa bersama kalian semua....
Para Malaikat yang taat kesetiannya
melindungi kalian semua...
Rasulullah SAW yang sentiasa
mengingati umatnya ada bersama kalian...
Alam semesta yang tidak henti berzikir
pada Tuhan Penciptanya mendoakan kalian...

Percayalah saudaraku...
Semua ujian ini adalah sementara.
Dunia yang fana bakal tamat riwayatnya.
Pabila kalian bergelar para syuhadah.
Syurga Tuhan nan Indah menanti kalian disana.
Itulah kehidupan abadi.

Semoga Kalian Tabahkan Hati....

Ikhlas Daripada Saudaramu...



No comments: