Tuesday, January 10, 2012

Tulis Surat Bila "Marahkan" Suami ...

"gaduh macam anjing & kucing"

Bila dah kahwin ni tipulah kita laki bini tak pernah gaduh kan...
Ada je benda yang tak puas hati antara masing-masing...
Aku pulak jenis panas baran...pantang salah sikit mulalah melenting...

Tapi aku ada satu cara supaya aku tak keluarkan kata-kata kesat pada suami...
Aku amalkan cara tulis surat...aku tulis apa yang aku tak puas hati dengan dia...
Secara tak lansung aku dapat cool kan marah aku...
Siap tulis aku pun tampal kat dinding atau pintu dalam rumah...
Untuk memudahkan suami aku nampak dan baca...
So dia tahulah aku marah...pastu dia akan balas...tulis surat jugak untuk jelaskan semua...
Dan tampal jugak macam aku buat...

Lepas aku baca barulah kami akan duduk berbincang...
Hehehe...sekarang cara tulah trend aku & suami bila gaduh...
Takde maki hamun..periuk pun tak terbang macam UFO...
Dosa pun tak bertambah....dan tak sakit hati masa gaduh...
Semua dalam keadaan terkawal walaupun marah...kan..kan...


1 comment:

LydSunshine said...

wah, cool ye. Tulis surat je. Saya penah jgk mcm nak tulis surat masa tak puas hati dgn suami. Tapi lepas tulis tu dah sejuk balik, then tak jadi bagi dia nampak surat tu, terus je buang. Heheh.. pastu bila dia balik, saya dah ok balik.