Tuesday, September 25, 2012

REALITI

INI KE REALITI SEKARANG ?

Aku akui sebenarnya perkara ini yang aku takut jika aku ada anak. Lihatlah. Dimana salah silapnya ya? Didikan ibu bapa ? Pengaruh rakan ? atau Trend masa kini ?

Anak lelaki atau perempuan sama je. Dua-dua kena didik dengan betul. Biarlah kalau kita pukul anak sekalipun. Niat kita nak didik mereka supaya tidak belakangkan agama.

p/s : "Mak aku selalu tibai aku pakai hanger, tali pinggang, penyapu..dan macam2 lagi. Punca sebab aku degil..Tapi skang Alhamdulillah huhu...terima kasih mak =)"

6 comments:

LydSunshine said...

Sama la awak. Saya pun selalu risaukan perkara ni. Kalau kat rumah kita dah ajar dia sebaik mungkin, bila keluar rumah, berkawan dgn kawan2 sekolah macam2 la perangai yg jadi ikutan. Kalo kawan2 dia baik, alhamdulillah. Kalau tidak... huhu.. nauzubillah.

Mrs.R said...

bukan mudah nak didik anak...kena byk membaca buku parenting...dan yg paling penting kena byk sabar n doa. insyaAllah...

Eh MK...lama rasanya MK tak update kan...busy eh??

Makwe Kintan said...

oh sy mmg busy kak..tp alhamdulillah sume settle..skang lapang cikit...huhu nk update blog bersawang ni...

azizah :) said...

cabaran mendidik anak2 sekarang ni kan.. melentur buluh biar dari rebungnya..

Jna marcello said...

setuju sgt.!

aini shahroni said...

yup..sangat mengerunkan..
nice entry sis..

from ::Arkitek Hati::