Sunday, September 25, 2011

SYOKNYA JADI PEREMPUAN !!!



WOW !!! Jarum jam dah tunjuk pukul 1.00 pagi. 
Tapi aku still tak tido lagi..Mata memang nak pejam..
tunggu jap lah kan..nak update blog dulu.. 
Tapi takde entry yang bagus lah nak share dengan korang. 
Tiba-tiba terlintas nak tulis pasal 'SYOKNYA JADI PEREMPUAN'.

Mesti korang yang lelaki tertanya kan apa yang 'syok' jadi perempuan ni.
Sape berjantina perempuan taulah macam mana syok tu.
Bukan syok yang otak kuning, biru, hijau ya...
Bab tu Gua tak layan ok...titik

Syok sebab :-
1. Perempuan Cantik
Semua perempuan cantik. Sudah cukup sempurna diciptakan oleh Tuhan. 
Cuma rupa kita je yang berbeza-beza ni. Kulit macam-macam kaler lah. 
Tapi still cantikkan. Kita ni kan pelbagai rupa.
Mestilah masing-masing ada kelainan dan kelebihan. 
Hidung mancung, kulit putih, mata besar, bibir merekah 
dan sebagainya adalah kelebihan kita. 
Tapi kita jangan suka menghina orang lain. 
Cakap mereka tak cantik macam kita. 
Tak setandinglah, apalah. 
Sebab mereka mungkin ada kelebihan yang mungkin kita tiada. 
Tapi yang paling penting adalah Cantik Hati Budi. 
Barulah cantik semuanya. 
Apa guna muka & badan cantik tapi mulut macam longkang
(suka sakitkan hati orang lain). 
eewwww...taknak busuklah!!

2. Perempuan Lembut
Perempuan memang selalu dikaitkan dengan kelembutan.
Sifat lembut juga adalah salah satu daya tarikan seseorang wanita itu. 
Terutama pada kaum lelaki.
Kebanyakan mereka suka pada wanita yang lembut perwatakannya. 
Yelah kalau dah ganas macam cerita 'Bini-Biniku Gangster' sapa nak dekat. 
Silap-silap lelaki nak ngorat korang pun terbantut tau.
Dah terbayang kalau kawin dengan korang confirm 
gaduh abis pinggan mangkuk melayang.
Jiran sebelah mesti ingat korang beli 'UFO'. Hahahahha..
Silap-silap mak mentua pun rejek korang dari list calon menantu...
So kalau perempuan yang tak lembut sifatnya tu belajarlah jadi lembut ye..
Kalau tak lembut jugak rendamkan diri korang pakai SOFTLAN. 
Gerenti lembut you !! :-)

3. Perempuan Tabah
Ha...kalau ikut kajian dari sape tah, aku tak ingat nama. 
Perempuan adalah lebih tabah dari lelaki.
Kebanyakan perempuan memang punya sifat sabar yang tinggi. 
Betul tak tipulah..
Tak puas hati pulak..nak bukti ke..senang je..
Cuba kita lihat seorang ibu masih mampu menyara 10 orang anak 
walaupun sudah ketiadaan suami.
Namun seorang ayah belum tentu mampu menguruskan 
seorang anak walaupun isterinya baru seminggu berpisah.
Maknanya MK nak tanya berapa ramai 
ibu tunggal berbanding bapa tunggal kat Malaysia ni?
Orang perempuan boleh hidup takde lelaki,
tapi lelaki susah nak hidup tanpa perempuan.
Baru berpisah ngan isteri sebulan dah sibuk nak cari kawin lainkan. 
Kalau yang bini baru meninggal dunia tu orang cakap merah lagi kuburnya.
Tapi tak dinafikan tak semua lelaki camtu..cuma kebanyakanlah...
Kan dah nampak. baru tunjuk contoh sikit je ni. belum list yang lain-lain lagi.
So korang kaum adam kena terima hakikat ye.
Perempuan Lebih Tabah Dari Lelaki !! Wekkkkkk....

4. Perempuan Senang Masuk Syurga
Ya ni berita baik buat kaum hawa.
Golongan kita ni senang sangat nak masuk syurga sebenarnya.
Allah SWT dah berjanji perempuan akan masuk syurga jika kita 
Taat pada perintah agama, taat dan jaga maruah 
serta makan minum keperluan suami 
dan taat pada ibu dan bapa. 
Ha kan senang je..
cuma ramai jugak perempuan yang masuk neraka 
sebab tak ikut seperti yang disyariatkan. 
Ish...takutlah MK...
so harap kita semua tak macam ni lah ye...
mintak jauh dari api neraka...

5. Perempuan Dipandang Tinggi Oleh Islam
Ini lagi satu kelebihan kita.
Islam tak pernah merendahkan martabat kaum wanita.
Malah kita diletakkan ditempat yang tinggi dan terpuji.
Pengorbanan wanita dihargai oleh agama kita.
Contohnya bab menutup aurat. 
Mungkin ada wanita yang cakap Islam ni tak up to date.
Larang pakai macam-macam.
tapi kita kena ingat semua Hukum Allah SWT bersebab.
Yang paling mudah perumpamaan 'Wanita Ibarat Berlian Permata'.
Kalau kita ada satu permata yang paling mahal didunia, macam mana kita jaga?
Mestilah kita balut dengan kapas dulu..taknak bagi calar..
Balut dengan kain berkualiti, pastu simpan dalam peti besi, 
kita kunci, kita mangga atau rantai.
takut orang pegang atau curi dan boleh rosakkan permata itu. 
Pastu kita simpan dalam bilik kebal yang kita sorang je tau no. kod pintu bilik tu.
Kita taknak orang lain tau. kalau dah selalu dipandang orang 
permata tu mestilah lama-lama pudar warna dan kilauannya. 
Orang pun jadi jemu..
Haduih...letih taip...ha camtulah ibaratnya perempuan dalam Islam.
harga diri wanita hanya untuk suaminya yang sah je...
Begitu Islam menjaga maruah wanita..
Biarlah orang nak cakap kita kolot dan kuno..
janji kita tak tambah dosa kan...




Ha so pada kaum perempuan bersyukurlah ye...
Anda telah dijadikan sebaik-baik kejadian...
Tak payahlah korang susah payah nak tukar jantina plak...
Buang masa, buang duit, dan buang karen je...
Yang lebih teruk adalah tambah dosa bertimbun-timbun apehal...
Banggalah Anda Seorang Wanita !!!
Tataaaa...

tetibe...   
'SAYA BANGGA JADI PEREMPUAN'

2 comments:

BudakPoyo?XD said...

hahaha bab perempuan lebih berani kekadang betul gak ! setiap kali ajak kwn main game unsur hantu pukul 2 pgi semua takmau la itu la. adess, akhirnya main sorg2 -___-

Btw, dah follow !~~~

Makwe Kintan Pakwe Kintan said...

hahahaha..tq adik..sbb sudi follow me..akak jugak dh follow adik..byk jgk blog ye...^_^