Friday, November 11, 2011

Kerja Halal Gaji Haram !!!



Amboi hari Jumaat ni bukan main lagi tajuk entry kan...
Kalahkan khutbah Jumaat je...hehehe...

Bukan pape pun...tadi aku borak dengan rakan ofis aku...
Tiba-tiba aku terdetik dalam hati dan tercakap...

MK         : "Akak..kadang saya terpikirlah..halal tak gaji saya ni..."

Ofismate  : "Eh, kenapa pulak pikir camtu..??? (kehairanan)"

MK         : " Taklah..memang kerja kita halal..tak disangkal..tapi gaji kita ni...
                    kita kerja dari pukul 8 pagi hingga 5 petang...
                    Tapi betul ke kita tumpu penuh pada kerja kita??...
                    Tu belum campur yang duk ngular keluar, makan masa time keje,
                    Urusan peribadi time keje, borak time keje..siap ngumpat orang plak tu..."

Ofismate    : "ermmmmm..."

MK           : "Pastu kita bising cakap gaji kita kecik la...kerajaan kejam lah...hehehe"

Ofismate    : "Haah kan...ntah berkat tak gaji kita ni...patut rasa selalu tak cukup je gaji.."


Hahahahha terkantoi sudah!!! ..tapi aku bukanlah teruk bebenor ye..
cuma kadang-kadang terlalai je...

Cuma nak menginsafi terhadap perbuatan yang teruk tu je...
So korang ada tak rasa macam yang aku rasa ni...??? *wink*
Kalau korang jenis pekerja yang terbaik tak buat cam aku kadang-kadang buat ni...baguslah...
Kira halalan toyyiba lah gaji korang...hehehhe...jangan ikut perangai aku tau...hehehe...
Tapi mulai saat ni dah target dah...nak berubah jadi lebih baik pulak...

Taknak dah buat benda-benda lagha ni...free free je Malaikat catit dosa kan...
Yoyo ooooooooo je aku ni kan...
Kang buat balik lahtu...manusia mudah alpa....

P/S : Checklist Diri Sendiri Okey !!!

No comments: