Wednesday, November 9, 2011

Suami Support Habis !!!


Malam tadi sambil bersantai menonton tv dengan suami...
Tiba-tiba je suami aku cakap pada aku ...

" Sayang kalau nak sambung belajar biarlah masa umur muda dan tiada anak lagi ni. Nanti kalau dah ada anak jadi rumit sikit lah..."

Aku pun buat muka pelik kat suami...dia sambung lagi dan cakap...

" Memang ramai orang yang ada anak sambung belajar..tapi abang nak sayang sambung study sekarang supaya sayang dapat tumpu sepenuhnya pada pelajaran tu...."

Aku pun tanya..."abis abang camne?"

Lalu suami aku jawab..."Abang takpe..abang boleh survive la..lelaki campak kat mana pun boleh hidup..."

Ye suami aku memang sporting bab belajar ni...support aku abis...tapi kalau bab lain kurang sporting sikit...hehe...terutama bab pakaian dan pergaulan...

Aku nak pergi keje pakai kebaya pun suami tak bagi sebab cakap "nampak bentuk badan sayang nak tunjuk kat sapa?"....

Kalau nak jalan dengan kawan-kawan pun suami aku akan tengok jugak sapa kawan aku...kalau yang jenis gedik sikit dia taknak bagi...sebab takut aku terikut plak...hahaha..

Kadang-kadang memang aku rasa jugak terkongkong tapi bila fikir balik banyak betul tindakan suami aku tu...Dia nak menjaga maruah aku sebagai wanita...lagipun sebab dia sayang pada aku...aku kan isterinya...

P/S: Lelaki yang baik akan melindungi dan menjaga kehormatan wanita..bukan merosakkannya...

3 comments:

LydSunshine said...

Baik suami u. Semoga bahagia selamanya. :)

Presiden Makwe Kintan said...

TQ Ly LydSunshine...saya pun doakan awak bahagia disisi yang tersayang ok...^__^

Mama Qist said...

ye betul..klu nk sambung study time xde anak selesa..tp ade ank pun ok je..cuma kena struggle le..somi kita sama klu bab pakaian..control hbs..tp ok je..rasa sonok ada org care aurat kita