Friday, December 2, 2011

" Suami aku Vs Faizal Tahir "

Sekarang ni aku tak kan terlepas tengok drama kat TV3...

Antaranya ialah ....

Tentang Dhia

Dan

Bunga April

Tiba-tiba je aku jatuh hati dengan dua drama berantai ni....Adoi balik keje je ngadap tv...
Sambil mengemas, memasak & membasuh....
Kewajipan isteri kena jalankan jugak sambil tu tengok tv....Suami aku pun dah join aku jugak...
Best lah cerita ni.....Tapi aku bagi 3 bintang je dari 5 bintang....hehehe....takleh lebih ok...

Malam tadi masa tengah bersantai dengan suami tengok cerita Bunga April.
Tiba-tiba suami aku bagi soalan yang susah tahap cipan....aku tak tau nak jawab camne...
tapi jawapan kena bagi jugak....

Soalan yang suami aku tanya ialah......

" Antara abang dengan Faizal Tahir, sapa lagi hensem? "

Aku pun pandang pelik lah kan kat suami...tetibe je terpacul soalan susah tu dari mulut dia....

Aku cakap....

" Hek eleh...soalan bikin cepu cemas tol...."

Suami aku gelak je...pastu aku jawab aku pilih Faizal Tahir...hahahaha terus muka dia masam....aku gelak berdekah-dekah kat dia....siap guling-guling tu....

Suami aku pun balas...

" Eleh tak heran...abang tau muka abang seiras Ikram Dizly...pastu ada sikit gaya Azlan & The Typewriter"...

Pulak dah !!!...nak jugak laki aku ni samakan diri dia dengan artis....dah muka elok Tuhan jadikan tak sama dengan orang lain...terima je lah...janji aku sayang dia...ye dokkkk!!!

Pastu aku balas balik....aku tanya.....

" Antara sayang dengan Lisa Surirumah eh silap...Lisa Surihani, sapa lagi lawa ??? "

Suami aku pun terkedu diam...aku tunggu je jawapan apa yang dia nak bagi...

Sekali dia cakap..

." Sayang ni melampau betul...bandingkan diri dengan Lisa Surihani...Dia tu dulu model...memanglah lawa..."

Aku cakap...

" Melampau?...abis abang tu bandingkan diri sendiri dengan Faizal Tahir takpe pulak?...haishhh...agak dah...cakap jelah sebenarnya abang nak cakap Lisa Surihani lebih cantik pada sayang kan...."


Suami aku balas....

" Lisa Surihani tu model dulu...Faizal Tahir bukan model dulu"

Aku tau Lisa memang jauh lebih cantik pada aku...aku ni muka lubang-lubang bak kata adik aku..."muka macam jalan tar" ....sedih...pai ati adik aku hina aku...nate tol!!!

Tapi yang aku tak puas hati ni ada ke patut laki aku cakap aku "Melampau" sebab bandingkan diri dengan Lisa Surihani....

Abis dia tu samakan muka dia dengan artis lain...takpe pulak...hampeh!!!

Tapi hampeh-hampeh pun laki aku jugak kan...terima jelah kenyataan wahai makwe kintan.....

Takpe-takpe....aku redha dah...Tuhan jodohkan aku laki loya buruk gitu...kadang terhibur gak dapat laki suka buat lawak mengong ni....hahahhaa....


Faizal Tahir tabik hormat kat suami aku pasal suami aku berani bandingkan dirinya dengan beliau...hahaha ^__^

oklah bye....

1 comment:

LydSunshine said...

Heheh.. tok daye saya baca dialog tu. Kot-kot suami awk rasa faizal tahir tu tak hensem. Sbb tu dia berani nak bandingkan diri dia dgn pezal tahir kot.