Tuesday, July 24, 2012

Tak Suka Minum Air


Salam ramadan untuk semua. Korang puasa tak hari ni ? Yang keberapa hari ha..? Eceh tak ingat pulak kau MK. Confemlah hari ke 4 kan.

Bulan-bulan puasa ni memanglah dahaga. Tapi yang jadi masalah pada aku ialah aku ni jenis tak suka minum air. Terutama air masak. Kalau hari biasa tu boleh dikira berapa cawan je aku minum. Kadang nak abiskan sebotol air mineral yang kecik tu pun susah. 

Air kan penting untuk tubuh kita. Nak pulak bulan puasa ni. Kita kena minum air sekurang-kurang 8 gelas sehari right ? macam mana aku nak buang tabiat aku yang tak suka minum air ni ye?

Kalau aku kurang minum air, mulalah aku selalu sakit kencing kotor. Nak kencing perhhh... Tuhan je yang tahu betapa peritnya sakit itu. Tapi still degil tak nak minum air banyak-banyak.

Asyik ke klinik atau farmasi je mintak ubat antibiotik dengan pelawas kencing. 

En. suami pun duk membebel jela kat telinga aku ni. Apa nak buat dah nasib badan ....(padahal sendiri cari pasal..padanlah muka)

Bila kurang minum air masak ni kan..kulit mulalah berjerawat, kusam & kering...ha part ni memang aku tak suka sekali lah..

Termenung depan cermin hadap muka sendiri..persoalkan kenapa kulitku tak cantik. Bibir pun kering...pakai produk bagai tapi kusam je...salah aku jugak tak suka minum air yang banyak..macam mana sistem badan kita nak cuci segala toksik dalam badan ni ha...padan muka aku sekali lagi...sila tepuk tangan..tap tap (sejak guna MaryKay ni oklah sikit muka aku..hehe)

Tapi ada satu air feberet yang paling aku suka minum. Tak kira dimana jua berada. Dirumah atau di kedai makan. Dibandar atau didesa....ini dia.....








TADAA !!!!!!!


Minuman paling bertenaga...hahaha..."Minum Milo Anda Jadi Sihat & Kuat"....

Dari kecik sampai besor...aku memang kurang minum teh, kopi atau pape je air yang sewaktu dengannya...

Sebab tu kawan aku panggil aku "Muka Milo"...asal mengeteh kat kedai makan je wajib order air milo...


Best tak...best tak ?...hehe Milo Tabur ku rindu padamu...........sob..sob..cedih...

Emmm...dapnya dik...sruppp..srupp...


Woi melampaulah kau ni MK!!!..Bulan puasa gini buat entry bodoh pulak...

Nampak sangat aku ni tak tahan dugaan...boleh terkenang-kenangkan air milo...bongoknya akuuuuuu!!!!!



p/s : "entry ini tidak ditaja oleh nestle"

3 comments:

haz said...

same la dgn haz.. haz pn x ske minum air masak.. =.='

are_lin@yu said...

MK sama macam ayu susah nk minum air ptih..tp klu yg manis laju ja minum..hehe..salam 5 ramadhan dear

LydSunshine said...

Bahaya la kencing kotor. Sakit plak tu. Nanti kalau MK dah pregnant lagi la selalu kena. Minum air banyak2 tau. Kalau tak suka dia kosong sgt, masukkan la perisa teh ke, atau pudina ke, lemon ke. Buat air limau nipis pun okay.