Friday, September 6, 2013

Oh Suamiku Skandal


Selalu juga suami aku cerita. Kawan-kawan dia tanya yang dia skandal dengan siapa ? Sebab mereka selalu terserempak dengan suami aku bersama dengan perempuan. Begitu mesra. Bagai pasangan muda hangat bercinta. umpama cinta remaja.

Aku cuma ketawa sambil menggelengkan kepala. Dalam hati agak cemburu jugak sebenarnya. Tapi aku ambil inisiatif untuk tidak nampak yang aku cemburu tu. Cover sikitlah. Aku pun ada ego jugak. 

Nak je aku tanya "siapa perempuan skandal abang tu ?".. Ish.. tapi tak terkeluar soalan tu. Aku percaya pada suami yang dia takkan main kayu tiga belakang aku. Lagipun aku tak nampak lagi depan mata sendiri perempuan mana yang dia keluar sambil bermesraan tu. Tiada bukti sahih. Tapi kalau betul apa yang dicanang-canang kawan dia tu..menangis tak berlagu lah aku.

Tak boleh tidur dibuatnya. Betul ke suami aku ada skandal lain ? Aku kena siasat sampai lubang cacing. Aku nak kenal jugak bakal madu aku tu. Kalau tuhan dah takdirkan aku hidup berpoligami aku redhakan saja. Nak buat mcam mana lagi. Itu kehendak suami aku kan.

Baru-baru ni aku keluar makan dengan suami. Sampai kat kedai makan kebetulan ada kawan suami aku sedang makan dengan isteri dan anaknya. Suami aku senyum je pada kawan dia dari jauh. Habis je diaorang makan, kawan suami aku pun datang dekat pada kami. Dia cakap perlahan pada suami aku. Dia ingat aku tak dengar kot. Dia kata "Eh ko keluar dengan skandal ko ni bini kat rumah ko tak tau ke ?"

Suami aku balas "Oh ni skandal aku merangkap isteri aku yang sah"...Tergamam kejap kawan dia tu macam orang bingung. Suami aku sambung lagi "Inilah isteri aku yang korang semua ingat skandal tu. Kami dah 3 tahun kahwin. Cuma takde anak je lagi..."

Senyum aku mendengarnya.. Kawan dia kata "Hebat korang ye, 3 tahun dah kahwin tapi masih nampak macam hangat bercinta. romantik je berbual"....

Memang..rasanya ramai yang kata kami macam tu. Mungkin sebab kami takde anak lagi kot. Sepanjang perjalanan balik ke rumah aku senyum je. Nasib baik aku tak marah suami gertak dia suruh bagitau siapa skandal dia tu. Kalau tak malu muka nak letak mana tak taulah...hehe...

2 comments:

! Norwahidah Othman ! said...

Sweetnya. sampai orang pun tak perasan yang akak sebenarnya isteri dia.
hihihih

Makwe Kintan said...

sweet tang mana wahidah..dh jadi sweet sour kot..hehe